Sabtu, 12 Februari 2011

AirAsia perkenal sistem komunikasi terbuka

SYARIKAT penerbangan tambang murah terkemuka, AirAsia Bhd (AirAsia) menjangkakan pelanggannya akan menggunakan kemudahan pusat maklumat dan penyelesaian terbaru yang diperkenalkan bagi mengajukan pelbagai pertanyaan melalui airasia.com/ask.

Ketua Eksekutif Kumpulan AirAsia, Datuk Seri Dr Tony Fernandes, dalam satu kenyataan, berkata pusat maklumat berkenaan disediakan secara percuma untuk pelanggan AirAsia dengan menyediakan ruang bagi mengutarakan soalan berkaitan penerbangan yang dilakukan melalui ruang sembang, webmail dan twitter.

“Sebaik saja soalan diterima, airasia.com/ask akan memberikan maklum balas yang tepat melalui teknologi maklum balas automatik,” katanya.

Menurutnya, teknologi berkenaan juga membolehkan pusat maklumat itu menjejak topik dan trend serta memberikan capaian kepada soalan yang sering dikemukakan.

“Mempunyai sistem komunikasi terbuka seumpama ini adalah penting untuk AirAsia kerana pelanggan adalah keutamaan kami.

“Dengan kemudahan airasia.com/ask, kami memberikan pelbagai nombor untuk dihubungi dengan mudah bagi membolehkan pelanggan mendapatkan lebih banyak maklumat berkaitan syarikat, produk dan perkhidmatan,” katanya.

Menurutnya, buat masa ini perkhidmatan berkenaan boleh dicapai melalui Internet namun, akan menyediakan versi sama bagi pengguna telefon bimbit pada masa akan datang.

sumber: hmetro
 

Berita Berita Terkini Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger