Selasa, 15 Februari 2011

Ronaldo bersara

SAO PAULO: Legenda bola sepak Brazil, Ronaldo, yang membantu pasukannya menjuarai dua trofi Piala Dunia dan masih bergelar penjaring terbanyak temasya itu mengumumkan persaraannya semalam, menurut media Brazil.

“Saya tidak boleh tahan lagi,” kata pemain 34 tahun itu kepada akhbar Estado de Sao Paulo.
“Saya mahu terus bermain, tetapi saya tidak mampu melakukannya. Saya mahu melakukan sesuatu di atas padang tetapi saya tidak mampu melakukan seperti yang saya mahukan. Tubuh saya dimamah usia.”
“Saya sakit seluruh badan,” katanya kepada stesen televisyen Globo. “Hati saya mahu meneruskannya tetapi tubuh saya tidak dapat bertahan lagi.”

Ronaldo sejak kebelakangan ini sering memperkatakan mengenai persaraan pada akhir tahun.

Tetapi beberapa siri kecederaan dan penyingkiran kelabnya, Corinthians, daripada Copa Libertadores, kejohanan kelab paling berprestij Amerika Selatan, kelihatan menganjakkan tarikh itu.

Dianggap antara pemain terbaik sepanjang zaman, pemain digelar ‘El Fenomeno’ kerana kehebatannya menyimpan hasrat untuk beraksi di Piala Dunia, Afrika Selatan tahun lalu, tetapi impian itu tidak kesampaian. - AFP

sumber: berita harian
 

Berita Berita Terkini Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger